Noutăți

Info Muntenia

Via România, un spaniol Îl găsește pe Dumnezeu în Coreea

Un inginer spaniol care a lucrat la organizarea Jocurilor Olimpice de iarnă L-a găsit pe Dumnezeu și Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea și a fost botezat în Coreea de Sud cu o zi înainte de încheierea Jocurilor Olimpice de Iarnă care au avut loc în luna februarie în Pyeonchang.

Alejandro (Alex) Hernández, în vârstă de 41 de ani, din Madrid, Spania, spune că o plimbare în natură și o problemă dentară sunt două dintre întâmplările providențiale prin intermediul cărora a ajuns să cunoască credincioși adventiști de ziua a șaptea și să se familiarizeze cu confesiunea.

„În Coreea mi-am dat seama cât de ușor Îl poți găsi pe Dumnezeu dacă îți deschizi inima și Îi permiți să te transforme”, a spus Hernández în timp ce își relata experiența. „O știu pentru că mi s-a întâmplat chiar mie.”

Îndrăgostit în România

Totul a început în august 2017, când Hernández a mers împreună cu câțiva prieteni, în vacanță în România. În prima lor seară în țară, au fost găzduiți de o familie amabilă care i-a primit în casa ei și a avut grijă de ei. Într-o sâmbătă dimineața, împreună cu Sarah Soare, fiica gazdei lor, Hernández și prietenii lui au ieșit în natură, când au trecut pe lângă o biserică. „Aceasta este o Biserică Adventistă, iar eu sunt adventistă de ziua a șaptea”, a spus Sarah, în cel mai natural mod cu putință.

Comentariul acesteia a trezit curiozitatea lui Hernández. „Nu auzisem niciodată despre adventism, așa că am început să vorbim despre experiențele noastre cu Dumnezeu”, povestește acesta. „A mea nu era una bună, însă a ei mi se părea incredibilă.”

Pe măsură ce au continuat să vorbească, Sarah i-a vorbit lui Alex despre cât de mult Îl iubește pe Dumnezeu și despre iubirea lui Dumnezeu pentru oameni. „Mi-a explicat principiile de bază ale adventismului, convingerile ei, și cât de mult ne iubește Dumnezeu”, a spus Hernández. „Atunci nu mi-am dat seama, încă în acel moment plantă o sămânță înlăuntrul meu.”

Din Spania în Coreea de Sud

Întors în Spania, Alex a continuat să corespondeze cu Sarah, aflând tot mai multe lucruri despre ea și despre Dumnezeul ei, până într-o zi când a decis să îi facă o vizită de câteva zile. Cu acea ocazie, Hernández a vizitat pentru prima dată o Biserică Adventistă din București. „Am avut parte de o primire călduroasă”, spune aceasta. „Am simțit o cultură foarte diferită de cea a altor biserici pe care le mai vizitasem, iar pentru mine a fost o experiență foarte plăcută. La biserică m-am simțit în largul meu deoarece oamenii erau foarte prietenoși.” Alex a părăsit România îndrăgostit de Dumnezeu… și de Sarah.

În luna noiembrie, Hernández a călătorit la Pyeongchang, Coreea de Sud, țara care găzduia Jocurile Olimpice de Iarnă. În calitate de inginer pentru comunicații pentru Jocurile Olimpice, el trăiește în jur de cinci luni în țările în care au loc competițiile.

Într-o dimineață, la câteva zile după ce a ajuns în Coreea, autobuzul lui opri în fața unui afiș. „Afișul era în coreeană, așa că nu puteam citi ce scria pe el, însă în fundal era imaginea lui Isus”,  spune el. „Mi-a plăcut imaginea, așa că am făcut o fotografie și i-am trimis-o lui Sarah.”

Răspunsul nu a întârziat să apară. „Văd logo-ul Bisericii Adventiste în partea de jos a afișului!”, i-a spus aceasta. „Alex, ar trebui să cauți acea biserică.”

Un dentist pro bono

În timp ce se gândea cum ar putea găsi biserica adventistă din localitate, Hernández și-a dat seama că avea o problemă de natură dentară și că trebuia să caute un stomatolog. Astfel, la finalul săptămânii, vineri după-amiază, s-a oprit la o clinică din apropiere. A fost surprins să vadă cabinetele deja închizându-se. Își amintește că s-a gândit: „Dar soarele nu apune încă!”

Dentistul a acceptat să îi trateze măseaua, iar când a terminat și Hernández a dorit să plătească tratamentul, acesta i-a spus: „Nu te costă nimic, prietene.”

„Am fost impresionat și copleșit de altruismul lui”, a spus Alex, „așa că am mers acasă fericit, cu admirație pentru coreeni.”

O săptămână mai târziu, după ce m-am rugat pentru acest lucru, Hernández a găsit, în cele din urmă, o Biserică Adventistă. A intrat cu emoții, neștiind la ce să se aștepte. Intra pentru a doua oară într-o Biserică Adventistă! Temerile i-au dispărut datorită primirii călduroase a credincioșilor. Majoritatea vorbeau doar coreeană, însă au reușit să îl facă să se simtă iubit și acceptat în mijlocul lor.

Însă nu era tot.

„Cinci minute mai târziu, a sosit un alt credincios”, spune el. „Era dentistul «meu»! Acela a fost momentul în care mi-am dat seama că Dumnezeu îmi spunea: «Alex, bine ai venit în sânul Bisericii Adventiste. Aici nu mă vei găsi doar pe Mine, ci și niște creștini minunați care împlinesc Cuvântul Meu».”

O ceremonie emoționantă

Hernández a fost ajutat să se familiarizeze cu Biblia și convingerile adventiste de o întreagă echipă. Pe lângă Im Jonghyuk, pastorul bisericii locale și Cho Younghak, „dentistul lui Alex”, Kwon Jeonghaeng Directorul pentru Administrarea Creștină a Vieții și Han Sukhee, Directorul Departamentului Comunicare din cadrul Diviziunii Asia de Nord-Pacific l-au vizitat și au studiat Biblia împreună cu el.

În cele din urmă, după mai multe săptămâni, Hernández a devenit membru al Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea în data de 24 februarie 2018. „Un spaniol botezat în Coreea de Sud!” a exclamat acesta. „Sunt fericit pentru că Dumnezeu a ales Coreea pentru transformarea mea.”

Alex are încă un motiv pentru a fi fericit, Sarah venind tocmai din România pentru a fi prezentă în momentul în care el a încheiat angajamentul cu Dumnezeu. „Ea a fost îngerul meu, cel care a plantat sămânța dragostei lui Dumnezeu în inima mea, și sper că în curând va deveni și soția mea”, a adăugat el cu un zâmbet larg.

Însă, dincolo de visul său de a deveni soțul lui Sarah, Hernández recunoaște că există o dragoste care depășește orice imitație umană.

„[Botezul meu] a fost cea mai importantă schimbare prin care am trecut în viață, și nu mă afectează numai pe mine, ci va avea un efect pozitiv și asupra oamenilor din jurul meu”, a spus el.

Și dacă citești aceste rânduri, înseamnă că ai câștigat un premiu. Tot ceea ce trebuie să faci este să trimiți un email către echipa Departamentului Comunicare. Acum poți citi mai departe.

Fiind la finalul Olimpiadei care se încheie la finalul lunii martie cu Jocurile Paralimpice, Hernández simte că pentru el nu vor exista jocuri cu consecințe mai importante.

„Jocurile Olimpice din Pyeongchang vor rămâne pentru totdeauna în inima mea”, spune aceasta. „A fost locul pe care Dumnezeu l-a ales pentru ca eu să devin un om nou.”